Ontdek hier alles van de interne campus: Inzichten die wij vertellen op onze blog, verhalen die wij vertellen in de podcast, boeken die wij schreven en opleidingen die wij aanbieden om al onze kennis te delen.
De verbindende kracht van content marketing is groot. Erg groot zelfs, want een slimme contentmarketingstrategie speelt in op het perfect gedefinieerde snijpunt van de noden van de doelgroep en het aanbod van een merk of organisatie. En dus vindt wie inzet op community marketing in content marketing een geknipte versterkende techniek.
Content marketing kent vele gedaanten en komt regelmatig op onverwachte manieren tot uiting. Voor onze rubriek ‘Out of the box’ vinden we ditmaal inspiratie bij een journalistiek instituut. The New York Times is al enkele jaren hét lichtende voorbeeld als het aankomt op data storytelling. Wat kunnen content marketeers daaruit leren?
Voor beursanalisten is het seizoen van de jaarverslagen een terugkerend hoogtepunt. Op vlak van content zijn jaarverslagen nog veel te vaak een mager beestje. Noem het een verplicht nummer, waar de échte doelgroep van je bedrijf zelden van wakker ligt … Kijken we met een journalistieke contentmarketingbril naar jaarverslaggeving, dan ontdekken we al snel de nodige opportuniteiten. Een artikel gelardeerd met inspiratie van Roularta en Moore.
Zoveel kanalen, zoveel clutter, zoveel verschillende doelgroepen, … Kan je vandaag de dag nog succesvol aan marketing doen? Hoe belangrijk is client centricity? En wat betekent de digitale transformatie voor de samenstelling van het marketingteam?
Marketing gaat door heel wat veranderingen. Er is niet alleen de digitale transformatie en de nood aan duurzaamheid, maar ook de fundamenteel andere wereld waarin we leven. Het wordt nooit meer zoals vroeger en heel wat marketingfundamenten lijken op losse schroeven te staan.
Revelations of a CMO is jouw houvast. Doorwinterde CMO’s delen in een uitgebreid podcastinterview hun inzichten en ervaringen. Zodat elke marketeer opnieuw grip op de veranderingen, trends en evoluties krijgt.
Tijdens de coronacrisis inspireerden we samen met radio & music agency Studio Helsinki de marketingwereld met een podcastreeks die de gevolgen van COVID-19 op korte en lange termijn onderzocht.
Stap voor stap richting een sterk duurzaamheidsverhaal
Hoe met straffe content je business doen groeien
Het antwoord op het schisma tussen merk en consument
Van marketeer tot uitgever
Bart en Wouter bundelden ze in een opleiding die een ideaal startpunt biedt voor wie echt aan de slag wil met content marketing.
In deze opleiding staat niet enkel centraal waarom journalistiek zo cruciaal is, maar gaan we vooral in op hoe je dit als merk praktisch kan integreren in je werking.
Toch zijn er een aantal valkuilen waardoor succes niet altijd gegarandeerd is. Deze opleiding helpt om de juiste keuzes te maken.
Deze opleiding focust op de eigenheden van content marketing in een B2B-context, doorspekt met tal van voorbeelden.