Inzichten

SPYKIE van de maand: Griet Byl

Om onze projecten tot een goed einde te brengen, kan ons interne team rekenen op de hulp van een aantal freelance experts die we liefdevol onze ‘SPYKIES’ noemen. Hun vaak onmisbare inbreng stelt ons in staat al onze missies tot in de perfectie te volbrengen. Deze keer stellen we je graag Griet Byl voor.

Naam: Griet Byl

Wat doe je? Ik heb altijd een serieuze passie gekoesterd voor taal. Na mijn studies Romaanse filologie en een ommetje van een paar jaar in het onderwijs ben ik beginnen te werken als vertaler. In 2006 ben ik aan de slag gegaan op de redactie van Media Marketing, waar ik vandaag als hoofdredacteur verantwoordelijk ben voor alle Nederlandstalige publicaties. Daarnaast werk ik nog steeds freelance als vertaler en redacteur.

De coolste activiteit die je al deed met/voor SPYKE: Omdat we in dezelfde sector werken houd ik wel van de reeks interviews rond de leesgewoonten van de media- en marketingprofessionals voor We Media. En ik heb al heel veel opgestoken van de te vertalen blogs voor Boondoggle.

Hoe leerde je SPYKE kennen? Samen met Bart en Wouter vormden we bij MM het best gerodeerde en meest efficiënte redactieteam ooit. We slaagden er elke keer weer in om zelfs de meest waanzinnige deadlines te halen, ondanks alle mogelijke onvoorziene omstandigheden waarmee het uitgeven van een magazine per definitie gepaard gaat.

Wat is je guilty pleasure? Ik moet toegeven dat ik het lastig vind de dag te beginnen zonder een madeleine van Proust bij mijn ochtendkoffie in bed. En dat ik een drukke werkweek liefst afsluit met een ouderwetse Britse detectiveserie of een Spaanse soap.

Wat wou je worden als kind? Journalist. Altijd al.

Waar zou je nu het liefst zijn? Onderweg naar Spanje om mijn handtekening te zetten onder de akte van het huis dat ik daar wil kopen. En zodra het weer het mogelijk maakt op mijn paddle op het meer van Rotselaar.

Op zoek naar meer inspiratie of geweldige cases?

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!

    Content governance: wat je als marketingmanager kan leren van een goed geoliede redactie

    Volgende inzicht