Inzichten

Angelique Trenson (IBM): “Connectie is mijn sleutelwoord binnen marketing”

“Marketing staat centraal binnen een organisatie. Daarom is het als marketeer enorm belangrijk om een connectie te maken met waar je bedrijf voor staat.” Het is duidelijk waar de prioriteit van Angelique Trenson, Marketing Lead bij IBM Northern, Central and Eastern Europe Consulting Marketing, ligt. In de nieuwe episode van onze podcast Revelations of a CMO hebben we het met Angelique over haar rol binnen IBM, de marketingaanpak van IBM, GDPR, data, marketing automation en nog veel meer.

In de zesde aflevering van Revelations of a CMO gaat Bart Lombaerts het gesprek aan met Angelique Trenson. Met haar bijna 25 jaar ervaring binnen het bedrijf heeft ze over de jaren heen heel wat zien veranderen. Al zijn sommige zaken ook onveranderd gebleven. “Bij IBM hebben we de klant al altijd op de eerste plaats gezet en blijven we innoveren, zowel naar de klant toe als op vlak van zaken doen”, aldus Angelique Trenson. Wat wel veranderd is, is de way of working bij IBM. “We werken op een andere manier samen binnen het bedrijf, meer agile en met veel meer partners. Want vandaag kan je het niet meer alleen. Zo brengen we business en technologie samen om bedrijven en organisaties met co-creatie te helpen in hun transformatie.”

Wat is er niet geweldig aan marketing?

Ook de marketingaanpak bij IBM wordt uitvoerig besproken. Op de vraag ‘wat is er zo geweldig aan marketing?’ reageert Angelique Trenson met klare taal: “Wat is er niet geweldig aan marketing? Je staat centraal binnen een organisatie. Je connecteert niet enkel binnen marketing, maar ook binnen het hele bedrijf én in de markt.” De marketingaanpak binnen IBM is bovendien niet enkel hypergeconnecteerd, het beslaat ook verschillende elementen: digital marketing, datadriven, marketing automation, agile werken en samenwerken. Waarbij IBM sterk inzet op hybrid cloud en AI.

GDPR omarmen

Tijdens het gesprek met Angelique Trenson gaat interview Bart Lombaerts ook moeilijke vragen over GDPR en data niet uit de weg. “GDPR bemoeilijkt het communiceren met de doelgroep, maar het is correcter en meer relevant geworden”, legt Angelique Trenson uit. “Het trust-aspect is enorm belangrijk voor ons, ook in het aangaan van partnerships.” Toch is het op vlak van data nog vaak naar het juiste evenwicht zoeken: “Wij willen de data die er ligt actief gebruiken, niet enkel informatief. Maar je mag niet intrusive zijn. Een goede ervaring neerzetten is cruciaal. Ook hier zoeken we voortdurend naar een goede balans.”

Benieuwd naar wat Angelique Trenson nog meer wist te vertellen? In de nieuwste podcastepisode van Revelations of a CMO kom je alles te weten. Afleveringen van Revelations of a CMO beluisteren, kan via de website www.revelationsofacmo.be of via de meest gangbare podcast apps (Spotify Podcasts en Google Podcasts).

Beluister de podcast

Ter herinnering, met Revelations of a CMO willen SPYKE en radio & music agency Studio Helsinki houvast bieden aan marketeers. Doorwinterde CMO’s delen in een uitgebreid podcastinterview hun inzichten en ervaringen. Zodat elke marketeer opnieuw grip op de veranderingen, trends en evoluties krijgt.

Op zoek naar meer inspiratie of geweldige cases?

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!

    Merken en journalistiek: maak niet enkel content met nieuwsjournalistiek

    Volgende inzicht