Headlines

Bedrijven worden koplopers in duurzaamheid: “Risk management van klimaatopwarming is hard nodig”

Merchtem, 27 oktober 2020. Ondanks de vele uitdagingen van Covid-19 zetten bedrijven zich dit jaar op kop van het duurzaamheidspeloton. Waarom is de sense of urgency net in dit scharnierjaar in veel sectoren zo groot? We zoeken naar verklaringen in de nieuwe podcast in de reeks 1,5 Meter Sessies van contentmarketingbureau SPYKE en radio & music agency Studio Helsinki. De antwoorden vonden we bij Wim Vermeulen (BUBKA) en Ann Maes (FLRISH).

Terwijl onze samenleving worstelt met de gevolgen van een mondiale gezondheidscrisis, stellen we vast dat duurzaamheid als thema manifest aanwezig is gebleven over alle sectorgrenzen heen. Hoe kan dat? Bij bedrijven is de overtuiging groot dat dit het moment is om in te grijpen, verklaart Wim Vermeulen, Director of Strategy and Sustainability bij BUBKA en mede-initiatiefnemer van de documentaire ‘The Decade of Action’.

Better for me, better for the world

Onze twee gasten in deze nieuwe podcast benadrukken overigens dat de dringendheid niet puur klimaatgeïnspireerd is. De overtuiging groeit dat het meer moet zijn, dat bedrijven moeten meebouwen aan een betere samenleving. “Het zogenaamde ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is vandaag het Olympisch minimum geworden”, zegt Ann Maes, Managing Partner bij FLRISH.

Op zoek naar meer inspiratie of geweldige cases?

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!