Cases
Metifix

KMO gaat van start met content en social media

Hoe schiet je als kleine onderneming goed uit de startblokken met content en social media? Het is een vraag die zaakvoerders zich wel vaker stellen. Samen met het studiebureau Metifix timmerden we aan de weg om awareness op te bouwen in een nichesector.

Bedrijf

KMO

Content type

Artikels, social media

Doelgroep

B2C

Metifix, een specialist in het uitvoeren van blowerdoortests (luchtdichtheidsmetingen in gebouwen), wil zich op de markt onderscheiden met vele jaren expertise op de teller en sterke apparatuur. Het is een kleine onderneming met twee zaakvoerders en één werknemer. Te klein voor content marketing? Zeker niet! Samen met het studiebureau speelden we slim in op de regel dat blowerdoortests sinds 2018 verplicht zijn voor de niet-residentiële woningbouw.

Een duik in de niche

De niet-residentiële bouwsector is zeer specifiek en Metifix stelde vast dat het nog te weinig doordrong tot deze niche. Daarom vroeg het ons om ondersteuning om beter de aankopers en projectleiders aan te spreken. Na een eerste denkoefening formuleerden we een strategisch advies. Metifix positioneert zich als een ‘compagnon de route’ die met bakken expertise de luchtdichtheidsmetingen eenvoudig maakt.

Expertise onderlijnen zonder platte reclame

Geen awareness zonder de nodige grondstoffen. We realiseerden een reeks van tien artikels die de basis van blowerdoortests aan de nichedoelgroep uitlegt. Hierbij opteerde Metifix bewust voor content zonder zelfpromotie die sterk informeert en zo de expertise van het studiebureau onderlijnt.

Naast een plek op de nieuwe website kregen de artikels bovendien een plaats in het magazine dat Metifix maakte ter gelegenheid van de vakbeurs Techni-Mat. Die content kreeg ook een afgeleide in een e-Book dat bezoekers van de site kunnen downloaden.

Bekijk hier de content op de website

De uitbouw op LinkedIn

In het verleden hanteerde Metifix een earned mediastrategie met een focus op verschijningen in vaktijdschriften. Met de nieuwe content in handen maakte het ook de brug naar owned media waarbij LinkedIn centraal kwam te staan. Na een opknapbeurt van de company page publiceerde we   LinkedIn-posts die de lezer naar de content over blowerdoortests voerden. Een reeks van hero images zette de lezer via een krachtige quote aan tot doorklikken en het bereik ervan werd via sponsoring geboost.

Kwantiteit en kwaliteit

De sponsored posts deden hun werk en leverden Metifix zowel kwantiteit als kwaliteit op. De gesponsorde bijdragen leverden steevast tussen de 5.000 en 10.000 views op, met uitschieters tot 20.000. Vanuit dat volume vond Metifix de weg naar een kwalitatief bereik. Projectleiders, projectmanagers, projectontwikkelaars, architecten, energiedeskundigen, werfleiders, bouwcoördinatoren en zelfs vastgoedinvesteerders leerden Metifix op deze manier kennen.

Op zoek naar meer inspiratie of geweldige cases?

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!

    Congresmagazine van 1,68 meter!

    Volgende project