Cases
Fedrus International

Een beroep opwaarderen met content marketing? Yes we can!

Ligt jouw vak op het dak? Dat is de vraag die VM Building Solutions zowel aan studenten als aan ervaren bouwvakkers stelt. Wij vonden het fijn om content marketing ook eens campagnematig in te zetten. En om vanop het dak de meest fantastische uitzichten te bewonderen…

Bedrijf

Corporate

Content type

Campagne

Doelgroep

B2C

Het is de afgelopen weken en maanden al veelvuldig in de actualiteit gekomen: de bouwsector zit met een groot tekort aan werkkrachten. Bij de dakwerkers is de situatie nog nijpender.

Al verschillende jaren is dakwerker een ondergewaardeerde job en een knelpuntberoep. Maar een job als dakwerker is ook een job met heel wat troeven. En dat wilde VM Building Solutions (onderdeel van de Fedrus International Group) in de verf zetten. De Europese specialist in bouwproducten voor dak en gevel wil zijn klanten, dakwerkersbedrijven, helpen om voldoende instroom van nieuw talent te hebben. Met ‘Ligt jouw vak op het dak?’ lanceert VM Building Solutions een ruime en langdurige campagne om het beroep van dakwerker de welverdiende aandacht te geven.

Het SPYKE-team de hoogte in

In de campagne die zowel via print, sociale media als online loopt, delen ervaren dakwerkers hun ervaringen over de job, net als de troeven. Zo is er de 61-jarige Joel Renaud uit Jurbise, die na 45 jaar als dakwerker nog steeds gepassioneerd is door het vak. Kurt Gerimont uit Kortesem apprecieert dan weer het teamwerk dat het werk van dakwerker zo typeert. Dankzij de sales van VM Building Solutions kwamen we in contact met vakmensen, die stuk voor stuk leven voor hun vak.

Het was meteen ook een stevige uitdaging voor ons team, dat bestond uit een cameraman, fotograaf en journalist/regisseur. Daken zijn namelijk niet de meest toegankelijke plekken. En zo waagden we ons dus geregeld op een smalle ladder om 7 meter omhoog te gaan, uiteraard binnen de veiligheidsvoorschriften. Gelukkig heeft elke dakwerker tegenwoordig een kraan. Dat hielp om al het materiaal boven te krijgen. Om dan vervolgens soms op een stuk dak van enkele vierkante meters de meest idyllische beelden te schieten. Met een besneeuwd Brugs landschap als absolute topper…

Mijnvakophetdak.be

Tot slot nog dit: al het campagnemateriaal leidt naar de website www.mijnvakophetdak.be. Daar maakt VM Building Solutions zowel studenten als professionals met een ander vak warm voor dit beroep. Ze krijgen er een overzicht van de troeven van de job, van de opleidingsmogelijkheden om dakwerker te worden en kunnen er alle getuigenissen bekijken. Die worden de komende maanden nog verder aangevuld. Stay tuned dus, als er stiekem een dakwerker in je schuilt…

Benieuwd wat we eerder al deden voor Fedrus International?

Op zoek naar meer inspiratie of geweldige cases?

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!

    KPMG ‘Voices on 2023’: projectmanagement voor gevorderden

    Volgende project